Tuesday, March 13, 2012

東方新地 : 楓修人生 胡楓

2012-03-13
胡楓,原名胡繼修,人稱修哥,60年代後期,與蕭芳芳合作多部歌舞片,舞藝精湛,亦有「舞王修」之稱。
「改名胡楓係老闆意思,等觀眾記得住叫得響,佢話楓樹一年四季都係紅色,寓意大紅大紫。」修哥解釋。
的確冇改錯名,雖然天生口吃,但行運行到腳趾尾,一入行就有男主角做,還要拍住粵語片花旦王芳艷芬、丑生王梁醒波,想唔紅都幾難,結果處男作《男人心》令他一夜成名。「嗰時啲女影迷係咁寄信去戲院,大袋大袋咁拎嚟俾我,真係幾飄飄然㗎,咁多人仰慕自己喎!」
光輝往事只能回味,昔日的當紅小生,經歷年代洗禮,今日淪為甘草演員。修哥算好命,七十歲和八十歲,無綫也幫他搞大壽,可憐元華,連續約都冇人得閒同佢傾呀!
相信與他擁有一班天王級契仔契女不無關係,話曬張學友、林憶蓮、劉美君、黎明都會俾面唱歌助興,就算人唔到,都會錄番條短片,有助收視。
「做甘草欷唔欷歔?冇可能成世做中學生嘅,心態上一定要變,接受唔到咪唔好做囉!講真,有得做,我就開心,正如今日接受你訪問,在我嚟講,都係一個工作,一種享受。」他笑言。
修哥何止有得做,簡直忙到飛起,先是去年已有六套劇出街,現正播放的《On Call 36小時》和處境劇《結·分@謊情式》亦有他份,今年4月3日,更以80歲高齡踏上紅館舞台,羨慕死不少後生仔。
「我要帶出一個訊息,嗱,我年紀咁大,點解仲可以喺娛樂圈咁活躍,就係因為健康!」
傾得好地地,怎估到他會突然嗌「咪住先」,咩事先?
「不如我哋叫啲奶茶三文治,因為呢個係long talk!」他還要特登拉長最後兩個英文字來讀,鬼馬到呢!
如果我八十歲好似修哥咁醒目,真係還得神落!
遇芳艷芬冇口吃
修哥口中的「long talk」,由1953年說起,那年他21歲,正於家族經營的古董店打工,某天為親戚出任伴郎,因為姑媽一句說話,扭轉平凡的一生。
「我著起套禮服,姑媽話『阿修,你靚過好多明星喎!』我照嚇個鏡,又好似係喎,哈…哈…因而激發我嘅明星夢。」
剛巧看到大成娛樂公司於報紙刊登廣告招聘男女主角,機會難逢,立即寄信去應徵。
「嘩!唔講得笑喎,通常招聘演員,好少一嚟就做主角,好快收到回覆叫我去面試,老細一聽我講嘢就話『胡先生,你講嘢漏口喎!』我話係呀,印象分即刻大打折扣啦,諗住冇行㗎喇,點知試鏡講對白又好順喎,咁咪得咗囉,拍咗第一套電影《男人心》。女主角係當時最紅嘅花旦,叫芳艷芬,啲人想請佢拍戲都唔容易,仲有個丑生王梁醒波,一個新仔無端端發達,呢啲真係講運氣,呢套戲令到我平步青雲。」
修哥人生第一個鏡頭,就是面對氣勢十足的花旦王說一段很長的對白,可以想像平時沒有口吃的人都會緊張到口吃,何況是他。
「我試過飲凍嘢、食煙仔,都仲係驚到震,又好彩俾我一take過拍完,然後波叔太太係咁拍手掌大叫『好嘢』,即刻信心大增,除咗拍第一個鏡頭好驚,直到依家都冇驚過。」聽到這裏,我忍不住笑出來,其實修哥不是想表達自己有幾叻,只是無時無刻都找機會搞嚇gag仔啫!
影壇新仔遇上花旦王,不會被看扁嗎?
「呢位芳姐呢,真係好有修養,好斯文,雖然有大牌嘅風範,但冇大牌嘅動作,只會不停鼓勵。」
六、七十年代,與修哥合作的花旦全是頂尖級,如白燕、鄧碧雲、白雪仙、任劍輝等。「呢班阿姐開親工都有三、四個徒弟跟尾服侍,仲有司機,排場十足,我都有公司車坐,不過係車阿威車阿水,順便車埋我啫!」
陳寶珠和蕭芳芳做童星時,曾飾演修哥的女兒,甚至兒子(反串),到她們長大成為少女,搖身一變做他女朋友,幾時都話男演員襟撈。
「嗰時寶珠同芳芳好紅,成為兩大陣營,因為兩邊影迷鬥得勁,鬧嚟鬧去,搞到兩姊妹有啲心病。最叻係薛家燕,又同芳芳好,又同寶珠好,兩班影迷對家燕都冇咩嘢,食曬兩家茶禮。」
陪李小龍睇打片
修哥笑言,少女時期的薛家燕很有心,每年都會收到她寄來的聖誕卡,故有「聖誕少女」之稱。
「枱頭寫『胡楓哥哥』,佢年年寄,但我年年都冇覆,年年都好內疚。好喇,到佢冇寄俾我,我就好開心,點解呢?因為佢紅到食飯都唔得閒,仲邊有時間寄卡俾我,我就阿彌陀佛,望都望佢有呢一日啦!」
其粵語片之中,給我最深印象是他與謝賢合作的《難兄難弟》,皆因之後翻拍又翻拍,而羅嘉良和吳鎮宇的版本算最神似。我很想知一臉老實溫文的修哥曾經視謝賢為勁敵嗎?
「在我嚟講,冇一個係勁敵,但有競爭,當時謝賢的而且確紅過我,但我哋係好朋友、好兄弟,冇半點妒忌成分存在。嗰時我哋經常同林鳳、嘉玲一齊去夜總會聽歌跳舞,啲女仔見到謝老四,梗係烏蠅嬲蜜糖,我就麻麻哋啦,各有各受歡迎,哈…哈…」
比起修哥的木訥,謝賢(75歲)給人感覺風流花弗得多,不單經歷兩次結婚離婚,現任女友Coco才27歲,果真艷福無邊;哪像修哥正值事業如日方中之時,25歲與初戀女友結婚,細水長流55載,今時今日倆口子仍會十指緊扣行街街,見證矢志不渝的愛。
「咁早結婚係因為九十歲嘅嫲嫲想快啲飲孫新抱茶,我見拍咗拖五年幾,都係時候啦!
「嗰時老闆捧緊我,佢話『我唔會唔俾你結婚,但唔好咁揚,三書六禮得啦,酒就唔好擺喇!』當時我亦樂得簡簡單單,因為實在好忙,我記得好似求其去咗澳門過一晚就當度蜜月,如果俾著其他女仔,一定詐型,嫁明星嫁得咁寒酸,但我太太又OK喎!」
他說太太的優點是唔呷醋、唔依哦,兩個人要相處舒服,才能走得遠。
「佢有度好,唔理我咁多,以前後生唔多唔少都有啲緋聞,佢都唔會過問,我諗佢好少睇我嘅戲㖭,有時電視播緊我,佢都借頭借路做家務行開,哈…哈…」
回頭望過去,快樂的回憶源源不絕,像昨天發生的事,似近還遠,只遺憾有些好友已不在人世,如一代巨星李小龍。
「我同李小龍拍《偷燒鴨》時認識,佢嗰時得十幾歲,好百厭,但好聰明,話頭醒尾。我大佢十年左右,唔知點解好玩得埋。後尾佢去咗美國,有一輪冇聯絡,到佢返嚟香港探親,搵我陪佢周圍去,睇曬所有邵氏嘅功夫片,佢認為唔得,仲講咗一句『除非我唔拍戲,我一拍呢,就要做全中國最高薪水嗰個!』佢真係好豪氣,之後佢返美國,我都寫信鼓勵佢返嚟拍戲。」
同學友憶蓮上契
當李小龍拍完《唐山大兄》、《精武門》、《猛龍過江》後,紅透半邊天,也沒有忘記修哥這個老友記。
「佢九龍塘間大屋入伙,都有叫我去坐嚇,我一睇,成個格局俾我感覺好唔自然、好侷促,我講咗一句『使唔使搵人睇嚇風水呀?』佢笑一笑,擰擰頭,咁算啦,我始終覺得風水唔係咁好。」
談到另一個故友沈殿霞的往事,他更是黯然,相識數十載,難免捨不得。
「講開肥肥,點樣講呢,佢真係好想睇住欣宜嫁㗎,可惜睇唔到,佢最放心唔落就係呢粒女……
「欣宜入行,其實肥肥不知幾開心,我同欣宜講有發布會一定要話我聽,等我去撐場,我成日叫佢keep住唔好咁肥,但佢話忍唔到口,我話『唔忍得都要忍,你依家靚咗幾多,成個美少女咁。』我以前已經叫肥肥唔好俾咁多好嘢欣宜食,吖!但佢唔聽,錫到個女飛起。」
修哥性格開朗重情,圈中人緣甚佳,由於不會恃老賣老,與後輩也非常投緣,歷來收了13個契仔契女,圈中圈外人都有,包括張學友、黎明、林憶蓮、劉美君、樓南光、斑斑、朱建鈞、黃造時等。
「我同學友、美君、憶蓮、樓南光一齊拍電影《猛鬼學堂》時,覺得好啱key,佢哋話叫我契爺好唔好,梗係好啦,一叫就三十年喇!
咁多個之中最靜係憶蓮,最初我哋有我哋玩,佢有佢坐埋一邊睇電視,個電視係佢自己帶嚟嘅,我見佢好似好寂寞咁,咪拉埋佢過嚟一齊玩囉。嗰時學友都未算紅,我同佢講過樣樣嘢都唔好咁急進,佢真係好勤力。上年我去新加坡登台之前失聲,學友都使人帶啲川貝枇杷膏俾我飲,佢好關心我嘅。」
他興奮地表示,黎明和憶蓮已答應出席4月3日的紅館演唱會,至於學友和美君仍在度期。而嘉賓名單之中,還有一個張家輝,與修哥並非契爺契仔關係。
「19年前我同關詠荷拍《開心華之里》,順便識埋呢位張先生。第一次認識關詠荷,就覺得好有親切感,你有冇聽過其他人叫詠荷吖?我八十歲人淨係識得兩個詠荷,一個係關詠荷,另一個就係我太太,哈…哈…
「點解搵家輝做嘉賓,因為啱啱嗰排我失聲,佢傳短訊嚟問『你點呀?』我話『依家瞓緊覺。』然後佢又問『你瞓成點呀?』我咪鬧佢『大佬,我瞓緊呀,你唔好再傳短訊嚟啦!』就係咁多咗短訊來往,咪撩嚇佢嚟玩囉!」
一個識玩手機傳短訊,與時代接軌的長者,是永遠也不會過時的。
之前從未接觸過修哥,但他給我很平易近人的感覺,直至接到他的電話,正確來說應該是電話留言,原來他友善之外,還很搞笑。
「我係胡楓,唔…唔…唔…」講完?這是哪門子的留言?
沒多久他再打來,第一句就話:「我要講句唔好意思先……」
嚇?我愕一愕,他續說:「你約咗我咁耐,依家先得閒打俾你。」
面對一個比我更忙碌、更敬業樂業的長者,他這樣說,我更不好意思就真啦!
我本來想約他來公司影樓,他一聽到柴灣,即笑言:「我驚搵到天黑都未搵到。」
原來修哥鍾意自己揸車周圍去,他說年過70歲後,每次續牌都要提交驗身報告和醫生紙,「我個報告不知幾靚,醫生話我精神過佢。」
然後他很順口地說了一個地址,我去到才知是他其中一個契女Mence經營的男士美容中心,他說做完訪問,順便做埋個facial(小圖)先走,貪靚到呢!照我話,男人頭髮濃密好重要,像修哥,只要染黑頭髮便可。
他反駁:「我冇染髮㗎,如果你夾硬話我有,咪有染白冇染黑囉,哈…哈…」
想長命,很簡單,學修哥笑多啲啦!

No comments: