Thursday, November 7, 2013

AM730 : DIVA是怎樣煉成的?


點樣可以成為受人愛戴嘅DIVA?首先要唱歌好聽,仲有個樣要見得下人,唔使好靚,不過要有啲格,點講呢……即係好似梅艷芳、容祖兒,出道時俾人話醜,之後愈嚟愈紅,加埋搵到錢識得搵人搞下形象,再俾啲經理人、化妝師、助手響側邊湧下、讚下,唱片稍為好賣又傾獎成功,DIVA就係咁誕生!係咪咁易?以前唔係,依家大約係咁(最好屋企又有啲錢)。歷代DIVA需要有咩特質?我哋由五十年代開始睇。
南下的五十年代
五十年代嘅香港,娛樂事業仲係蠻荒期,撐住香港嘅DIVA,多數由上海南來,唱嘅唔係粵語流行曲,而係國語時代曲,同埋小調,即係周璇嘅《天涯歌女》嗰類,多數響三、四十年代已出道,代表人物有李香蘭、吳鶯音、白光同埋姚莉等,掹車邊嘅有張露,仲有就係形象前衛嘅葛蘭。
大膽天后張露
張露原名張秀英,早響三十年代參加電台比賽入行,依家仲有人提起佢,因為佢係杜德偉媽媽,歌唱風格多變嘅張露,響仲有人抱住「浸豬籠」觀念嘅年代,大膽唱出《給我一個吻》咁驚世駭俗,所以為人熟知,後嚟嫁人生仔先告別歌壇。
邪牌天后葛蘭
自幼已經習聲樂嘅葛蘭,擅演「十三點」角色,俗啲講即係邪牌,代表作有《星星、月亮、太陽》、《野玫瑰之戀》等,喺戲中葛蘭以新女性形象又唱又跳,當中喺《曼波女郎》演唱《Ja Jambo》嘅一段,豪情開放演繹,堪稱前衛經典。
銀嗓天后姚莉
早響四十年代,上海已經起朵「銀嗓子」嘅姚莉,五十年代南下來港,繼續歌唱事業,佢嘅威水史就巴閉喇!試過唱《玫瑰玫瑰我愛你》打入美國Billboard流行榜第三位,係首位打入美國音樂流行榜嘅華人歌星,其嘅名作無數,更加係多位女歌手嘅偶像。
本土化的六十年代
五十年代嘅戰後「嬰兒潮」,喺六十年代產生極大影響力,加上香港經濟、民生正值萌芽階段,香港開始出產本土嘅女性偶像,包括有「七公主」、「四朵金花」等,但能夠成為天后嘅,就只有兩位。
工廠天后陳寶珠
有「影迷公主」之稱嘅陳寶珠,自幼學習京劇,後來獲任劍輝賞識,收為入室弟子,年輕時經常喺古裝武俠片反串做男角,事業轉捩點係回復女兒身拍《彩色春青》,同蕭芳芳一齊成為萬人迷,其名曲《工廠妹萬歲》,令佢成為年輕女工嘅偶像,之後因為要湊楊天經,唔多願響幕前演出。
貴族天后蕭芳芳
如果陳寶珠係代表工人階級,咁蕭芳芳就係中產階級嘅代言人,芳芳姐出身富裕家庭,因為戰亂加上爸爸離世,所以家道中落,不過帶貴族氣質嘅佢,俾電影公司睇中,6歲已經開始接演文藝電影《小星淚》,間中仲會唱下電影主題曲同插曲,好似《媽媽好》、《保齡女郎》同《一樂也》等,喺1997年,更獲英女皇頒發MBE勳銜。
酒廊舞廳的七十年代
隨著香港經濟起飛, 市民有閒錢出外聽歌、跳舞尋找娛樂,造就一班酒廊、舞廳歌手開始紅起來,佢哋唔單止有fans晚晚捧場,仲憑住出色歌藝贏得唱片合約,繼而晉身成為殿堂級天后,而香港樂壇亦由時代曲年代,轉變為流行曲年代。
華人天后鄧麗君
響七十年代,有華人嘅地方,就有鄧麗君嘅歌聲。雖然「小鄧」來自台灣,不過響香港嘅酒廊舞廳起朵,仲被發掘去日本發展,因為咁而打開咗東南亞同日本市場,其名曲無數,曲風仲涉獵國語小調、粵語流行曲到J-Pop,最為人傳頌嘅,包括《甜蜜蜜》、《何日君再來》及《漫步人生路》等,可惜呢位天后突然哮喘病發離世,從此成為絕唱。
夜場天后徐小鳳
六十年代參加歌唱比賽出道嘅徐小鳳,係當年酒廊舞廳嘅台柱歌手,最鼎盛時期,有傳佢由茶舞時段下午2 點開始,一直走場唱到凌晨4 點, 因而練就一身超凡唱功,所以輕易而舉響紅館連開33場演唱會,紀錄至今無人能破。推出唱片初期,徐小鳳多數翻唱一啲國語流行曲,之後幫無綫劇集《大亨》唱主題曲,開始擁有個人主唱作品,奠定天后之作包括有《風雨同路》、《風的季節》及《順流逆流》等,而《喜氣洋洋》一曲,近年更加廣受「高登仔」再次關注。
百花齊放的八十年代
步入全球興盛嘅八十年代,香港樂壇進入輝煌嘅黃金年代,廣東歌嘅影響力,遍布所有華人地區,當時新人歌手輩出,舊歌手亦升格為殿堂級。
巨肺天后甄妮
澳門出世嘅甄妮,求學期間去咗台灣,因為個樣鬼鬼哋已被星探發掘,1977年下嫁傅聲而來港發展,佢歌聲瞭闊響亮、穿透力強,所以俾黃霑封為巨肺歌手,佢首張粵語專輯《奮鬥》,一推出兩個月內就賣咗25萬張,打破香港開埠以嚟嘅紀錄,風頭一直延續到八十年代初,名曲有《明日話今天》、《奮鬥》及《再度孤獨》,響首屆無綫《勁歌金曲頒獎典禮》上,獲「最受歡迎女歌星」獎項時,向旁邊嘅梅艷芳講:「今年俾我,你出年先攞!」點知一語講中,之後梅艷芳連奪5屆「最受歡迎女歌星」獎,甄妮又掛住生BB,所以減少產量。
絕代天后梅艷芳
梅艷芳被公認「香港之女」,喺短短40年嘅人生,佢嘅故事堪稱傳奇,佢同張國榮合唱嘅名曲《芳華絕代》,歌詞提到:「唯獨是天姿國色 不可一世 天生我高貴艷麗到底 顛倒眾生吹灰不費 收你做我的迷」道盡這位天后絕代芳華,無人能及。
四大天后的九十年代
梅艷芳宣布唔攞獎,造就咗一班女歌手上位,當中有傳媒吹捧出嚟嘅「四大天后」,而呢4位天后女歌手,都有一個共通點,就係八十年代已經出道,最紅時選擇結婚,或者生仔。
娘娘天后葉蒨文
葉蒨文雖然廣東話唔好,不過唱起歌嚟,反而字正腔圓。
佢啲歌硬係娘娘哋,好似《黎明不要來》、《祝福》同埋《焚心以火》等,1994年開始傳出同林子祥拍拖後開始減產,早前做下《星夢傳奇》評判打發時間。
HEA爆天后王菲
王菲點解多人愛戴?啲樂迷話鍾意佢有性格,啲歌另類得嚟好聽,歌聲更加冠絕中、港、台,以上事實無可否認,不過佢一副唔願撈咁款,開親演唱會永遠冇encore,荷包窄窄哋時,先出嚟唱番兩場,滿足下啲歌迷!
觀音天后鄭秀文
新秀出身嘅鄭秀文,當年能夠擊敗關淑怡同彭羚,晉身「四大天后」之列,轉捩點係同許志安嘅緋聞,兩人合唱歌曲《其實你心裏有沒有我》製造話題,令佢成為C1新聞人物,之後嘗試響影壇發展,加上開過幾場成功演唱會,忽然紅咗嘅佢,因態度差而被封「臭四」,2005年拍攝《長恨歌》時患抑鬱症,因此蟄伏兩年,後信主復出,天后魅力不減,演唱會場場爆滿,專輯《信者得愛》更響逆市中賣咗近10萬張,仲屢獲其他歌手邀請擔任演唱會嘉賓,由於有求必應,因為咁而獲封「鄭觀音」之好名。


耐力天后林憶蓮
能夠響貪新忘舊嘅樂壇風騷30年,林憶蓮由一位醜小鴨DJ 611,轉型做歌手扮日本妹唱《愛情I Don'tKnow》,雖然俾人笑到飛起,後期佢一連三輯《都市觸覺》系列,賣成熟感性,今年更以《蓋亞》專輯贏得台灣《金曲獎》大獎,憑嘅係勤力,不斷進修,學聲樂、學舞蹈、學樂器,所以響樂壇企得咁穩。
青黃不接千禧年
新舊交替嘅千禧年, 香港嘅 天后之名, 其實十分區域性,因為佢哋淨係可以響香港稱后,一去到台灣同內地,就未獲認同過,唔單止獎攞唔到,碟仲賣得非常差。
喊包天后楊千嬅
如果問你楊千嬅有咩金曲,係咪一時間噏唔出呢!不過你一定記得,佢每次響商台叱咤頒獎典禮上,攞親「我最喜愛女歌手獎」時都例牌大喊,封佢做「喊包天后」,完全實至名歸。
獎多天后容祖兒
容祖兒係香港樂壇歷史上攞獎最多嘅女歌手,佢唔單止打破咗梅艷芳同王菲嘅紀錄,就算連一眾前輩男歌手,好似「四大天王」咁,講到獎項都唔係佢嗰皮,不過佢上年響台灣推出國語專輯《Moment》,銷量就輸咗俾同期出碟嘅梁詠琪,所以證明,唔係獎多就等於最受歡迎。
掹車邊天后
香港樂壇盛極轉衰,一啲女歌手亦因為種種問題,差一點點就成為「天后傳奇」,可惜臨門脫腳,後續無力,導致未能喺一線企穩。
陳慧嫻:梅艷芳宣布退出,陳慧嫻憑《秋色》、《永遠是你的朋友》專輯上位,及後為學業暫休,可惜回歸後未能再次收復失地。
關淑怡:出道時唱大路情歌起家嘅佢,後期專挑另類歌曲嚟唱,好似《梵音》、《卡繆》及《DELA》等,由於曲高和寡,雖然有一線實力,可惜未攞過天后獎項,加上拍《春光乍洩》戲份俾王家衛剪晒,後嚟未婚懷孕,阻礙咗天后之路,千禧年復出後,光芒已經被後浪淹過。
李蕙敏:當年著歌曲《活得比你好》,有望更上一層樓嘅李蕙敏,做唔成天后,只怪紅歌唔紅人,同埋受盜版連累。
彭羚:唱功了得嘅彭羚,出道時個個睇好,名曲有《愛過痛過亦願等》、《彷彿是初戀》及《小玩意》,加上有商台力撐,所以有「商台家嫂」之名,可惜被林海峰私有化後,從此退出樂壇。
陳慧琳:當年阿蝦餃媽初出道時,樣靚身材正,而且專拍文藝電影,係天后嘅黑馬,到後嚟唱埋一堆揈頭歌,好似《失憶周末》、《花花宇宙》,響遍油、尖、旺嘅揈頭場,形象即時降格,加上要專心湊蝦餃仔,事業即時裹足不前。

No comments: