Monday, November 19, 2018

蘋果日報 : 倫永亮透過林憶蓮認識林振強

蘋果日報 : 憶念詞神林振強
潘源良與林振強是惺惺相惜的好友,而林憶蓮與夏韶聲都唱過林振強不少作品。


【悼林振強15】因歌詞改變生命 倫永亮甘願做鋼琴後的人
「識英雄、重英雄」,音樂造詣非凡的倫永亮(Anthony),80、90年代遇上詞壇鬼才林振強(Richard),兩人一見如故,在音樂上共同創作經典金曲外,私下亦譜出一份珍而重之的友誼。闊別眼中的大哥哥15年,倫永亮心中仍是不捨,他慶幸有一位如此珍重的朋友在人生中擦身而過。
今年是林振強離世15周年,身為Richard好友兼工作伙伴的倫永亮,日前在尖沙嘴分享跟故友之間的點滴,Anthony指每次收到Richard的歌詞,都賦予自己無限靈感兼驚喜,皆因每次歌詞都會帶出新概念,Richard是一位很洞悉音樂的填詞人,Anthony回味說:「我哋每個歌手都係,林憶蓮、梅艷芳、呂方,每個收到歌詞都好開心,一唱落去就好順口,我覺得Richard最大長處係佢每寫一個字好fit個音,如果要唱高音,如果嗰字音唔係開口,係好難唱到。」
除了洞悉音樂的本領,Anthony不得不讚Richard的文筆,每份詞都有驚喜題材,最難忘是Richard為他填的第一首歌《乜歌》,Anthony說:「首歌好難唱,我寫出嚟係挑戰自己,啲字好密,佢真係好有心機填,而首歌後來被電台禁播,話歌詞係諷刺某啲公司運作,首歌係想講一個社會現象,好多人想上位就要識到邊個,巴結邊個拍馬屁,呢啲咁嘅橋就係Richard先夠膽諗出嚟。」Anthony表示好佩服故友的膽色。
80年代尾開始,兩人共同創作近30首作品,Anthony指每逢有特別主題,便會相約Richard食飯見面,記得當年有首歌叫《六月雪飛》,當日他跟Richard表達想寫首歌呈現一種無可能的現象,他說:「首歌我係想講個女仔鍾意咗男仔,其實係無可能,個男仔係結咗婚,女仔點渴望,好多時係你觸摸不到,只係希望有奇蹟發生。當時林振強就知道我意思,即刻動筆去寫。」眾多作品中,Anthony最感激Richard是《鋼琴後的人》,因為未有這首歌之前,他演出時偶然也會跳舞,亦自覺是舞林高手,但收到《鋼琴後的人》歌詞後,頓覺自己坐在鋼琴後自彈自唱,有點似Elton John和Billy Joel,為何還要辛苦地在台上跑來衝去跳舞?其實坐在鋼琴後同樣能夠發揮音樂力量,令他從此改變演出模式正是Richard的這份詞。
工作是戰友,私下是好友,Anthony感激對方將自己納入好友堆中,問到兩人認識情景?Anthony思考片刻笑說:「我記得,係透過林憶蓮,嗰時林憶蓮好多hit歌都係Richard所寫,我記得有次去Richard屋企,當時佢住太古城,我好開心,因為我未見過複式,我上到去竟然有個family有兩層,嘩好有錢,就咁識佢,仲識埋佢太太,我叫佢做素君姐姐,仲有佢個仔阿寶,佢好得意。」Anthony表示當年兩人主要以傳真機溝通,他又指Richard為人幽默:「佢寫咗份詞嚟,就會話此曲名亦可改為...跟住畀幾個歌名我選擇,佢有啲幽默remarks後面:『如果你揀第三個名,我包保首歌一定唔會紅嘅。』有時我回番佢,小人遵命,奴才該死,請饒恕!佢又會fax回來:奴才唔使死,因為我寫完首歌,我已經死,我無可能知道你會死。」
後來彼此友誼越來越深,每個月都會約食飯,全因當年他跟Richard、周禮茂及潘源良同屬EMI唱片,而當時顧嘉煇曾提醒他們要擁有自己創作的作品全部版權,得到前輩提點,他們便開始持有自己作品版權,所以每個月都相約食飯等唱片公司同事派發版權支票,藉此聚會再交流音樂心得。外界一向覺得林振強寡言,Anthony笑指即使跟他相熟,也未至於暢所欲言,最多只會幽默一點,Anthony說:「我好欣賞佢為人,好似我哋聽到首歌好垃圾,點解呢句咁?呢句melody咁跳?Richard就會話呢啲我櫃桶有好多。」
Anthony透露了一件跟Richard一家相處鮮為人知的事,他指Richard好錫兒子,而自己又愛鬼馬調皮,他說:「有時我會傳真謎語畀佢同阿寶,佢哋話每次收到謎語都會猜到天昏地暗,有時會傳真答案畀我,之後我又會覆番佢話錯,錯得好離譜。」這個猜謎語遊戲維持了1、2年,亦令彼此友誼更密切。
直至今日,Anthony都感激Richard視他為好友之一,回憶起最後一次見面,同樣是獲邀到對方屋企作客,Anthony感觸說:「喺佢第一次病好,佢請我食飯,同我講番病嘅過程,我都係嗰刻先知道佢病,知道佢康復咗,佢好開心,我都戥佢開心,後來知道佢又再次入瑪麗醫院ICU,之後我都無機會同唔方便探佢。」
話別15年了,問到最記掛故友甚麼?Anthony深呼吸一下說:「最記掛係呢個人曾經擦身而過,正如佢歌詞寫『在茫茫人海中與你相遇』,係一向幾真嘅話。」正如從街上接觸成為朋友,相約食飯昇華成知己,這份情是最懷緬,他續說:「佢係一個良師益友,差唔多係一個大哥哥,好少人同我分享咁多嘢,有次我好坦白咁問佢點睇生死?因為我有好多疑團諗唔開,佢就眼超超望住我:『呢啲嘢都好諗嘅,我唔諗!』」Antony回家細味對方一番話,便理解到這問題對人生旅程沒任何幫助,何不做好自己本份,寫好唱好自己的歌,Anthony再回想Richard的眼神說:「佢一定係藐我!」

No comments: